Elise Mertens is de eerste speelster die op de deelnemerslijst voor Libéma Open 2026 staat. De enkelspelkampioene van vorig jaar keert van 6-14 juni terug naar het Autotron ’s-Hertogenbosch om haar titel te verdedigen.
‘Elk jaar kom ik met veel plezier naar Libéma Open. Dit jaar zal het met veel vertrouwen zijn. Ik ben heel blij dat ik ook in 2026 kan meedoen’, aldus Mertens, die al zes keer eerder present was.
De Belgische reikte afgelopen week in het enkelspel tot de laatste 16 op de Australian Open. In het dubbelspel pakte ze de titel. Dat betekende haar zesde Grand Slamzege en het bracht haar naar de nummer één-positie op de wereldranglijst.
Mertens won tot nu toe tien enkelspeltitels in haar loopbaan. De tiende was op het gras van Libéma Open. ‘Deze toernooizege behoort tot één van mijn mooiste overwinningen. Zeker omdat het zo dicht bij huis was. Mijn vader zag mij hier voor het eerst een toernooi winnen. De kinderen van mijn zus waren erbij. Dat zijn momenten waar ik nog wekelijks aan terugdenk. Voor mij was het destijds een wonderbaarlijke week.’
Foto: Libéma Open
